כבדי עוף קרים בפורט (מתכון וידאו)

כשהייתי ילדה, לא אכלתי כמעט כלום. אבל מידי כמה ימים הייתי הולכת לברנר בבוגרשוב,  משתכרת מריח העוף בגריל שלו וקונה כבדי עוף טריים טריים לצהריים.  בבית הייתי מחממת את מחבת הנירוסטה של סולתם עם שמן, שמה מלח והרבה פלפל על הכבדים ומטגנת אותם קלות מכל צד, שישארו רייר.
זה הזמן להפוך
כך עד היום, כמה שפחות עניינים עם הכבדים יותר עדיף לי. לפעמים אני בוזקת טיפת בלסמי, יין אדום או סויה שניה לפני שאני מוציאה מהמחבת, אך העקרון נשאר.
לפי כמה שבועות הוצאתי כמות גדולה מידי של כבדים, ונאלצתי להכין את הכל. את מה שלא אכלנו במקום הכנסתי למקרר. למחרת חיכתה לי הפתעה נפלאה של כבד עוף קר, שהיה בעצם כמו פטה אך נטול כובד. הפעם השנייה כבר היתה מכוונת והוספתי למקרר גם משרה של יינות. התוצאה היתה משובחת ביותר וקצרה קריאות התפעלות ומחמאות לרוב. אז ככה זה:
המתכון בוידאו:

  • 1/2 ק”ג כבד עוף מחולק לאונות ונקי מגידים
  • כוס יין פורט
  • כוס יין אדום יבש
  • מלח דק
  • פלפל שחור טחון טרי
בקלחת  קטנה שמים את היינות ופלפל שחור, מביאים לרתיחה עדינה ומבשלים על אש קטנה מאד ללא מכסה כחצי שעה..
בינתיים לוקחים את הכבדים, מפזרים בנדיבות מלח ופלפל.Snapshot 1 (03-01-2016 12-17)
מחממים מחבת גדולה עם מעט מאד שמן, שמים חלק מהכבדים במחבת החמה. לא למלא את המחבת – מכסימום חצי, כדי לא להוריד את טמפרטורת המחבת. הערת סוגריים - לאחרונה התוודעתי ואף רכשתי מחבתות וקלחות “שיש” Black Rock, ולמרות שאני מכורה למחבתות יציקה ו/או נירוסטה כבדות, אלה מתגלות כמחבתות קסם. פיזור חום מצויין, ללא משקעים וניקוי הכי קל בעולם. פשוט תענוג.Snapshot 2 (03-01-2016 12-18)הצריבה הראשונה חשובה מאד. לאחר הצריבה (ראו תמונה) – חצי דקה עד דקה תלוי בעצמת האש, יש להפוך את הכבדים לאותו פרק זמן ולהוריד מהאש. לחמם שוב את המחבת ולצרוב כך את שאר הכבדים. Snapshot 3 (03-01-2016 12-18)מחממים שוב את המחבת, מחזירים את כל כמות הכבדים ושופכים פנימה מעט מאד פורט להשלמת הצריבה.
Snapshot 4 (03-01-2016 12-18)מעבירים לקערת זכוכית (שלא סופחת או מעבירה טעמים), שופכים מעל את משרת היינות החמה.
ממתינים כמה דקות, מכסים ומכניסים למקרר לפחות ל-6 שעות.
הגשה – להוציא עם כף סינון לצלחת. אפשר עם ריבת בצל, על ברוסקטה, בסלט חסות  או בלי כלום…

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה